Autoškola DODO

Řidičský průkaz skupiny A1 Kurzy probíhají na pobočkách v Hradci Králové a v Dobrušce

Skupina A1 řidičského průkazu opravňuje k řízení lehkých motocyklů s maximálním výkonem do 11 kW a poměrem výkon/hmotnost do 0,1 kW/kg. Skupinu A1 je možno řídit od 16 let. Žadatelé musí absolvovat teoretickou a praktickou výuku, včetně závěřečných zkoušek. Po získání řidičského průkazu skupiny A1 jsou řidiči oprávněni řídit motocykly této kategorie.

Cena kurzu A1: 22 900 Kč
Sdruženy výcvik (automobil / motocykl) - A1 + B17 39 900 Kč (ušetříte 3 900 Kč)
Rychlokurz (cca 4 týdny): +3 000 Kč

Jak se přihlásit?

Chcete-li začít získávat řidičský průkaz skupiny A1 v naší autoškole, budete potřebovat následující:

  • Přihláška: Vyplněná přihláška do autoškoly formulář ke stažení zde (tisk prosíme pouze oboustranně).
  • Lékařský posudek: Platný lékařský posudek o způsobilosti k řízení motorových vozidel.
  • Identifikační doklad: Platný občanský průkaz nebo cestovní pas.
Po shromáždění těchto dokumentů a splnění požadavků kontaktuje naši autoškolou pro další kroky, včetně domluvy termínu teoretické a praktické výuky.

Jak vše probíhá?

  • 1. Vyplnění formuláře přihlášky
  • 2. Doložení dokladu o zdravotním stavu
  • 3. Zahájení kurzu v autoškole/motoškole
  • 4. Absolvování teoretického a praktického výcviku
  • 5. Závěrečná zkouška

Přihlášku do kurzu si můžete stáhnout také zde
(tisk prosíme pouze oboustranně)

Podmínky přihlášení do kurzu

  • Věk: Věkový limit pro získání řidičského průkazu skupiny A1 je 16 let.
  • Teoretická a praktická výuka: Žadatelé musí absolvovat teoretickou a praktickou výuku zaměřenou na bezpečné řízení motocyklů.
  • Zkoušky: Zahrnují teoretickou zkoušku a zkušební jízdu na motocyklu.
  • Ochranné prvky: Během jízdy na motocyklu musí žadatelé nosit odpovídající ochranné prvky.

Online test můžete vyzkoušet zde

Kurzy motoškoly vyučujeme na tomto motocyklu:

Další nabízené kurzy

Automobily:

B B17

Motocykly:

AM A1 A2 A

Často kladené dotazy

Jak probíhá závěrečná zkouška na motocykl?

svgArrow

Odpověď:

Písemný test

Písemný test ověřuje Vaši znalost pravidel silničního provozu a bez jeho úspěšného absolvování nemůžete postoupit ke zkoušce z praktické jízdy. Jakmile test úspěšně složíte, je řada na zkoušce z praktické jízdy na motocyklu.

Zkouška z praktické jízdy

Praktická zkouška se skládá ze 2 částí. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.

Část praktické zkoušky: příprava a zvláštní úkony

Příprava a kontrola motocyklu úprava ochranné výstroje

    • Namátková kontrola technického stavu
    • Zvláštní jízdní úkony
    • Úkony před jízdou
    • Sejmout motocykl ze středového (popř. podpěrného) stojanu
    • Vést motocykl bez použití motoru vpřed a vzad se zatočením doleva a doprava
    • Zaparkování vedeného motocyklu do omezeného prostoru
    • Postavení motocyklu na středový (popř. podpěrný) stojan
    • Jízda při nízké rychlosti zahrnující
    • Následování zkušebního komisaře rychlostí chůze v přímém směru
    • Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky ve tvaru „U“
    • Slalom
    • Jízdu po dráze ve tvaru osmičky
    • Opakované rozjetí s jednou nohou na stupačce a následným přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu
    • Jízda ve vyšších rychlostech zahrnující slalom v rychlosti nejméně 40 km/h
    • vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM při rychlosti 45 km/h)
    • Provést brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km/h
    • Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM z rychlosti 45 km/h)

2. Část praktické zkoušky: jízda v silničním provozu

Průběh jízdy v silničním provozu je z definice značně různorodý, takže nelze přesně říct, co od Vás komisař bude vyžadovat a v jakém pořadí. Níže najdete hlavní testované úkony, jak je uvádí zákon a příslušná vyhláška. Na vše Vás samozřejmě v průběhu výcviku pečlivě připravíme.

Úkony předepsané vyhláškou č. 167/2002 Sb.:

  • Rozjezd: po zaparkování, po zastavení v provozu; při opouštění příjezdové cesty;
  • Jízda na přímých komunikacích; míjení protijedoucích vozidel, včetně úseků s omezeným prostorem;
  • Jízda v zatáčkách;
  • Křižovatky: příjezd do křižovatky a průjezd křižovatkami a dálničními uzly;
  • Změna směru: odbočování doleva a doprava; přejíždění mezi jízdními pruhy;
  • Příjezd na dálnici/výjezd z dálnice nebo podobné komunikace (je-li k dispozici); zařazení do pruhu s rychleji jedoucími vozidly, přejezd do pruhu s pomaleji jedoucími vozidly;
  • Předjíždění/míjení: předjíždění jiných vozidel (je-li to možné); jízdu kolem překážek, např. zaparkovaných aut;
  • Zvláštní silniční prvky (jsou-li k dispozici): kruhové objezdy; železniční úrovňové přejezdy; tramvajové a autobusové zastávky; přechody pro chodce; jízda do kopce a z kopce při velkém podélném sklonu;
  • Provedení nezbytných bezpečnostních opatření při opouštění vozidla.

Úkony předepsané § 42 zákona č. 247/2000 Sb.:

Ve druhé části zkoušky žadatel o řidičské oprávnění prokazuje zejména znalosti.

  • Bezpečného řízení vozidla s různou intenzitou provozu na pozemních komunikacích.
  • Řízení vozidla na různých druzích pozemních komunikací.
  • Řízení vozidla na křižovatce, která je řízena světelnou signalizací.
  • Řízení vozidla na úseku, kde je provoz hromadné osobní dopravy a kde je dostatečný pohyb chodců s vyznačenými přechody pro chodce.
  • Řízení vozidla mimo obec a v případě velkých měst alespoň na vícepruhové komunikaci, kde je povolena rychlost vyšší než 50 km/h.
  • Ovládání vozidla ve vyšších rychlostech a při různých manévrovacích situacích.
  • Rychlého a bezpečného rozhodování v dopravní situaci při řízení vozidla.
  • Správné reakce na vzniklou dopravní situaci.

Závěrečná zkouška

Termín Vaší zkoušky následuje obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku. Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.

Zkoušku provádí zkušební komisař Magistrátu města Hradec Králové a skládá se ze 2 částí:
Písemný test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut) zkouška z praktické jízdy

Za závěrečnou zkoušku se platí Magistrátu města Hradec Králové správní poplatek ve výši 700 Kč. Zkoušku z praktické jízdy můžete vykonat pouze tehdy, pokud nejprve úspěšně napíšete písemný test z pravidel. Je třeba získat 43 z 50 bodů. Pokud test neuděláte, nemůžete pokračovat zkouškou z jízdy.

Nemám oblečení na výcvik na motorce. Navadí to?

svgArrow

Odpověď:

V naší autoškole DODO Vám zapůjčíme motorkářské vybavení na praktické jízdy a zkoušky. To vše v ceně kurzu.

Jaké jsou povinné hodiny teorie a praxe pro skupinu A1?

svgArrow

Odpověď:

Kurz pro skupinu A1 zahrnuje minimálně 10 hodin teoretické výuky a 13 hodin praktických jízd.

Je možné kurz pro skupinu A1 přerušit a pokračovat později?

svgArrow

Odpověď:

Ano, kurz je možné přerušit, ale je nutné ho dokončit do 18 měsíců od data přihlášení. Po této lhůtě bude nutné kurz absolvovat znovu.

Co když neuspěji u závěrečné zkoušky?

svgArrow

Odpověď:

Pokud neuspějete u některé části zkoušky, budete muset opakovat pouze tuto část. Můžete zkoušku opakovat maximálně třikrát. Pokud ani na třetí pokus neuspějete, bude nutné absolvovat opět výuku a výcvik v daném předmětu. Všechny části zkoušky musíte složit do 12 měsíců od zahájení první zkoušky, jinak budete muset absolvovat celý kurz znovu.

Kdy můžu dělat závěrečné zkoušky?

svgArrow

Odpověď:

Po absolvování výcviku teoretické a praktické části v naší autoškole a po splnění věku žadatele o řidičské oprávnění pro danou skupinu.

Jak předcházet aquaplanningu?

svgArrow

Odpověď:

Kvalitní pneumatiky s dostatečnou hloubkou vzorku jsou základem pro bezpečnou jízdu za deště. Dobré pneumatiky umožňují lepší odvod vody a zajišťují stabilní kontakt s vozovkou. Nicméně ani s novými a kvalitními pneumatikami není možné ignorovat aktuální podmínky na silnici. Je důležité přizpůsobit rychlost a styl jízdy situaci.

Je třeba se vyhýbat stojaté vodě, jako jsou kaluže, vodní koleje a potůčky na silnici za deště. Pokud stopy vozidel před vámi brzy mizí ve vodě a nejsou vidět ani pár metrů za vozidlem, existuje riziko aquaplaningu. Naopak, pokud jsou stopy viditelnější a vydrží déle, je riziko aquaplaningu menší. Pamatujte, že bezpečnost na silnici závisí nejen na kvalitě pneumatik, ale také na vašem rozvážném jednání a schopnosti přizpůsobit se aktuálním podmínkám.

Přijdu o řidičský průkaz, pokud nesplním test nebo jízdy při závěrečných zkouškách?

svgArrow

Odpověď:

Pokud není splněna ani na třetí pokus jedna z částí závěrečných zkoušek o řidičský průkaz rozhodně nepřijdete. Je potřeba opakovat danou část výuky v autoškole.

Jak dlouho trvá kurz v autoškole?

svgArrow

Odpověď:

Vše je individuální, ale většinou se snažíme vše stihnout do 2 měsíců od zahájení výuky.

Potřebujete vědět víc?

Neváhejte a kontaktujte nás

+420 774 027 273