Autoškola DODO

Rozšíření skupin na motocykl

Doplňovací zkouška (rozšíření A1 > A2, A2 > A)

Rozšíření výcviku mezi skupinami motocyklů.

Cena kurzu: 9 900 Kč

Pokud již máte řidičský průkaz skupiny A1 můžete si jej rozšířit na skupinu A2, pouze formou doplňkové zkoušky bez nutnosti absolvovat kompletní výcvik. Podobně také pokud chcete rozšíření ze skupiny A2 na A. Podmínkou je však min. praxe 2 roky od vydání řidičského oprávnění na nižší skupinu.


Rozšiřující zkouška (A1 > A2, A1 > A)

Rozšíření zkouška mezi skupinami motocyklů.

Cena kurzu: 12 900 Kč

Pokud nesplňujete podmínky pro doplňovací zkoušku, je nutné absolvovat rozšiřující zkoušku.



Jak se přihlásit?

Chcete-li rošířit svůj ridičský průkaz v naší autoškole, budete potřebovat následující:

  • Přihláška: Vyplněná přihláška do autoškoly formulář ke stažení zde (tisk prosíme pouze oboustranně).
  • Lékařský posudek: Platný lékařský posudek o způsobilosti k řízení motorových vozidel.
  • Identifikační doklad: Platný občanský průkaz nebo cestovní pas.
Po shromáždění těchto dokumentů a splnění požadavků kontaktuje naši autoškolou pro další kroky, včetně domluvy termínu teoretické a praktické výuky.

Jak vše probíhá?

  • 1. Vyplnění formuláře přihlášky
  • 2. Doložení dokladu o zdravotním stavu
  • 3. Zahájení kurzu v autoškole/motoškole
  • 4. Absolvování teoretického a praktického výcviku
  • 5. Závěrečná zkouška

Přihlášku do kurzu si můžete stáhnout také zde
(tisk prosíme pouze oboustranně)

Podmínky přihlášení do kurzu

Podmínkou pro získání doplňkového nebo rozšiřujícího řidičského průkazu je, že již vlastníte řidičský průkaz nižší kategorie. Případně další dodatkové podnínky viz zmíněné možnosti doplňkového nebo rozšiřujícího kurzu naší autoškoly.

Další nabízené kurzy

Automobily:

B B17

Motocykly:

AM A1 A2 A

Často kladené dotazy

Jak probíhá závěrečná zkouška na motocykl?

svgArrow

Odpověď:

Písemný test

Písemný test ověřuje Vaši znalost pravidel silničního provozu a bez jeho úspěšného absolvování nemůžete postoupit ke zkoušce z praktické jízdy. Jakmile test úspěšně složíte, je řada na zkoušce z praktické jízdy na motocyklu.

Zkouška z praktické jízdy

Praktická zkouška se skládá ze 2 částí. První část se koná mimo pozemní komunikaci na tzv. „zkušební ploše“ a skládá se z přípravy a kontroly motocyklu a zvláštních jízdních úkonů. Druhá část zkoušky probíhá v silničním provozu tak, že Vy pojedete na motorce sám/sama a zkušební komisař za Vámi pojede na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu spolu s učitelem autoškoly.

Část praktické zkoušky: příprava a zvláštní úkony

Příprava a kontrola motocyklu úprava ochranné výstroje

    • Namátková kontrola technického stavu
    • Zvláštní jízdní úkony
    • Úkony před jízdou
    • Sejmout motocykl ze středového (popř. podpěrného) stojanu
    • Vést motocykl bez použití motoru vpřed a vzad se zatočením doleva a doprava
    • Zaparkování vedeného motocyklu do omezeného prostoru
    • Postavení motocyklu na středový (popř. podpěrný) stojan
    • Jízda při nízké rychlosti zahrnující
    • Následování zkušebního komisaře rychlostí chůze v přímém směru
    • Bezpečné otočení o 180° projetím zatáčky ve tvaru „U“
    • Slalom
    • Jízdu po dráze ve tvaru osmičky
    • Opakované rozjetí s jednou nohou na stupačce a následným přesunutím druhé nohy na stupačku a zastavení s následnou oporou jednou nebo oběma nohama pro udržení stability motocyklu
    • Jízda ve vyšších rychlostech zahrnující slalom v rychlosti nejméně 40 km/h
    • vyhýbání se překážce při rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM při rychlosti 45 km/h)
    • Provést brzdění na přesnost ve stanoveném úseku z rychlosti nejméně 50 km/h
    • Nouzové brzdění na stanovenou vzdálenost z rychlosti nejméně 50 km/h (u skupiny AM z rychlosti 45 km/h)

2. Část praktické zkoušky: jízda v silničním provozu

Průběh jízdy v silničním provozu je z definice značně různorodý, takže nelze přesně říct, co od Vás komisař bude vyžadovat a v jakém pořadí. Níže najdete hlavní testované úkony, jak je uvádí zákon a příslušná vyhláška. Na vše Vás samozřejmě v průběhu výcviku pečlivě připravíme.

Úkony předepsané vyhláškou č. 167/2002 Sb.:

  • Rozjezd: po zaparkování, po zastavení v provozu; při opouštění příjezdové cesty;
  • Jízda na přímých komunikacích; míjení protijedoucích vozidel, včetně úseků s omezeným prostorem;
  • Jízda v zatáčkách;
  • Křižovatky: příjezd do křižovatky a průjezd křižovatkami a dálničními uzly;
  • Změna směru: odbočování doleva a doprava; přejíždění mezi jízdními pruhy;
  • Příjezd na dálnici/výjezd z dálnice nebo podobné komunikace (je-li k dispozici); zařazení do pruhu s rychleji jedoucími vozidly, přejezd do pruhu s pomaleji jedoucími vozidly;
  • Předjíždění/míjení: předjíždění jiných vozidel (je-li to možné); jízdu kolem překážek, např. zaparkovaných aut;
  • Zvláštní silniční prvky (jsou-li k dispozici): kruhové objezdy; železniční úrovňové přejezdy; tramvajové a autobusové zastávky; přechody pro chodce; jízda do kopce a z kopce při velkém podélném sklonu;
  • Provedení nezbytných bezpečnostních opatření při opouštění vozidla.

Úkony předepsané § 42 zákona č. 247/2000 Sb.:

Ve druhé části zkoušky žadatel o řidičské oprávnění prokazuje zejména znalosti.

  • Bezpečného řízení vozidla s různou intenzitou provozu na pozemních komunikacích.
  • Řízení vozidla na různých druzích pozemních komunikací.
  • Řízení vozidla na křižovatce, která je řízena světelnou signalizací.
  • Řízení vozidla na úseku, kde je provoz hromadné osobní dopravy a kde je dostatečný pohyb chodců s vyznačenými přechody pro chodce.
  • Řízení vozidla mimo obec a v případě velkých měst alespoň na vícepruhové komunikaci, kde je povolena rychlost vyšší než 50 km/h.
  • Ovládání vozidla ve vyšších rychlostech a při různých manévrovacích situacích.
  • Rychlého a bezpečného rozhodování v dopravní situaci při řízení vozidla.
  • Správné reakce na vzniklou dopravní situaci.

Závěrečná zkouška

Termín Vaší zkoušky následuje obvykle bezprostředně po ukončení Vašeho výcviku. Veškeré formality spojené s přihlášením na zkoušku za Vás zajišťuje autoškola.

Zkoušku provádí zkušební komisař Magistrátu města Hradec Králové a skládá se ze 2 částí:
Písemný test z pravidel o provozu na pozemních komunikacích a zdravotní přípravy (30 minut) zkouška z praktické jízdy

Za závěrečnou zkoušku se platí Magistrátu města Hradec Králové správní poplatek ve výši 700 Kč. Zkoušku z praktické jízdy můžete vykonat pouze tehdy, pokud nejprve úspěšně napíšete písemný test z pravidel. Je třeba získat 43 z 50 bodů. Pokud test neuděláte, nemůžete pokračovat zkouškou z jízdy.

Nemám oblečení na výcvik na motorce. Navadí to?

svgArrow

Odpověď:

V naší autoškole DODO Vám zapůjčíme motorkářské vybavení na praktické jízdy a zkoušky. To vše v ceně kurzu.

Jaké jsou povinné hodiny teorie a praxe pro skupinu A2?

svgArrow

Odpověď:

Kurz pro skupinu A2 zahrnuje minimálně 10 hodin teoretické výuky a 13 hodin praktických jízd.

Je možné kurz pro skupinu A2 přerušit a pokračovat později?

svgArrow

Odpověď:

Ano, kurz je možné přerušit, ale je nutné ho dokončit do 18 měsíců od data přihlášení. Po této lhůtě bude nutné kurz absolvovat znovu.

Jaké jsou povinné hodiny teorie a praxe pro skupinu A?

svgArrow

Odpověď:

Kurz pro skupinu A zahrnuje minimálně 10 hodin teoretické výuky a 13 hodin praktických jízd.

Je možné kurz pro skupinu A přerušit a pokračovat později?

svgArrow

Odpověď:

Ano, kurz je možné přerušit, ale je nutné ho dokončit do 18 měsíců od data přihlášení. Po této lhůtě budete muset kurz absolvovat znovu.

Mám-li řidičský průkaz skupiny A2, musím znovu absolvovat celý výcvik pro skupinu A?

svgArrow

Odpověď:

Ne, pokud máte řidičský průkaz skupiny A2 alespoň 2 roky, můžete zkrátit výcvik na skupinu A. Výcvik bude zahrnovat pouze praktické jízdy na silnějším motocyklu.

Co když neuspěji u závěrečné zkoušky?

svgArrow

Odpověď:

Pokud neuspějete u některé části zkoušky, budete muset opakovat pouze tuto část. Můžete zkoušku opakovat maximálně třikrát. Pokud ani na třetí pokus neuspějete, bude nutné absolvovat opět výuku a výcvik v daném předmětu. Všechny části zkoušky musíte složit do 12 měsíců od zahájení první zkoušky, jinak budete muset absolvovat celý kurz znovu.

Kdy můžu dělat závěrečné zkoušky?

svgArrow

Odpověď:

Po absolvování výcviku teoretické a praktické části v naší autoškole a po splnění věku žadatele o řidičské oprávnění pro danou skupinu.

Jak předcházet aquaplanningu?

svgArrow

Odpověď:

Kvalitní pneumatiky s dostatečnou hloubkou vzorku jsou základem pro bezpečnou jízdu za deště. Dobré pneumatiky umožňují lepší odvod vody a zajišťují stabilní kontakt s vozovkou. Nicméně ani s novými a kvalitními pneumatikami není možné ignorovat aktuální podmínky na silnici. Je důležité přizpůsobit rychlost a styl jízdy situaci.

Je třeba se vyhýbat stojaté vodě, jako jsou kaluže, vodní koleje a potůčky na silnici za deště. Pokud stopy vozidel před vámi brzy mizí ve vodě a nejsou vidět ani pár metrů za vozidlem, existuje riziko aquaplaningu. Naopak, pokud jsou stopy viditelnější a vydrží déle, je riziko aquaplaningu menší. Pamatujte, že bezpečnost na silnici závisí nejen na kvalitě pneumatik, ale také na vašem rozvážném jednání a schopnosti přizpůsobit se aktuálním podmínkám.

Přijdu o řidičský průkaz, pokud nesplním test nebo jízdy při závěrečných zkouškách?

svgArrow

Odpověď:

Pokud není splněna ani na třetí pokus jedna z částí závěrečných zkoušek o řidičský průkaz rozhodně nepřijdete. Je potřeba opakovat danou část výuky v autoškole.

Jak dlouho trvá kurz v autoškole?

svgArrow

Odpověď:

Vše je individuální, ale většinou se snažíme vše stihnout do 2 měsíců od zahájení výuky.

Potřebujete vědět víc?

Neváhejte a kontaktujte nás

+420 774 027 273